B92

Perforowana tuleja ślizgowa z BRĄZU CuSn8P

Opis:

Typ B92 – tuleja ślizgowa prosta
Typ F92 – tuleja ślizgowa z kołnierzem
Typ W92 – podkładka ślizgowa


Tuleje ślizgowe ze zwijanej blachy brązowej CuSn8P (DIN 17662) z perforacją jako kieszeniami smarowymi dla zwiększenia depozytu smaru.
Przeznaczone do bardzo dużych obciążeń, zwłaszcza obciążeń udarowych. Wymagają wstępnego smarowania i dosmarowywania podczas pracy. Mogą być smarowane zarówno smarami stałymi jak i olejami. Cechuje je duża odporność na ścieranie, pracę w trudnych warunkach spowodowanych zanieczyszczeniami, sztywność węzła łożyskowego i odporność na obciążenia udarowe. Duże kieszenie smarowe pozwalają zbierać zanieczyszczenia i ścierany materiał utrzymując w czystości powierzchnie ślizgowe pod warunkiem częstego dosmarowywaia. Perforowane tuleje ślizgowe z brązu są szczególnie chętnie stosowane w maszynach leśnych.


Inne oznaczenia spotykane na rynku:
E92, BMZ/L, WB702, WB802, FB092, LDD, TSB, itd…
Dostępny typoszereg wymiarowy zgodny z normami
ISO 3547 i DIN 1494

Charakterystyka:

Nośność statyczna: ≦120 N/mm2
Nośność dynamiczna: ≦40 N/mm2 (przy Vliniowej poślizgu max 2m/s)
Prędkość poślizgu: ≦2,5m/s
Współczynnik tarcia μ0,08 – 0,25 (zależy od rodzaju smarowania)
Dopuszczalne obciążenie dynamiczne 2,8 N/mm2 * m/s
Temperatura pracy -100oC do +200oC
Tolerancje:


• gniazdo H7
• powierzchnia ślizgowa po montażu H9
• sworzeń f7-h8
• długość js13


Twardość wału: 150-400HB
Chropowatość: Rz ≦ 6,3

Tuleja ślizgowa - wymiartowanie
Przewijanie do góry