B90

Tuleja ślizgowa z BRĄZU CuSn8P

Opis:

Typ B90 – tuleje ślizgowe proste
Typ F90 – tuleje ślizgowe z kołnierzem
Typ W90 – podkładka ślizgowa

Tuleje ślizgowe z brązu są wykonane ze zwijanej blachy ze ztopu CuSn8P (DIN 17662) z wytłaczanymi kieszeniami smarowymi w kształcie rombów i otworem smarowym. Przeznaczone do bardzo dużych obciążeń. Wskazane jest okresowe dosmarowywanie podczas pracy. Mogą być smarowane zarówno smarami stałymi jak i olejami.  Cechuje je duża odporność na ścieranie, pracę w trudnych warunkach spowodowanych zanieczyszczeniami, duża sztywność węzła łożyskowego, odporność na obciążenia udarowe.
Z tego powodu tuleje ślizgowe z brązu najczęściej stosowane są w maszynach budowlanych, leśnych i urządzeniach podnośnikowych oraz dźwigowych (podnośniki nożycowe, koszowe, HDSy. itp).


Inne oznaczenia spotykane na rynku:
BRM, PRM, E90, BMZ, MBZ, WB700, WB800, FB090, TBR, itd…
Dostępny typoszereg wymiarowy zgodny z normami ISO 3547 i DIN 1494

Charakterystyka:

Nośność statyczna: ≦ 120 N/mm2
Nośność dynamiczna: ≦ 40 N/mm2 (przy Vliniowej poślizgu max 2m/s )
Prędkość poślizgu: ≦ 2 m/s
Współczynnik tarcia μ0,05 – 0,12 (zależy od rodzaju smarowania)
Dop. obciążenie względem Vliniowej 2,8 N/mm2 * m/s
Temperatura pracy -100oC do +200oC
Tolerancje:

  • gniazdo H7
  • powierzchnia ślizgowa po montażu H9
  • sworzeń f7-h8
  • długość H9

Twardość wału: 150-400HB
Chropowatość wału: Rz ≦ 6,3

Wymiarowanie tulei ślizgowych
Przewijanie do góry