Opis:
Typ B80 – tuleje ślizgowe proste
Typ F80 – tuleje ślizgowe z kołnierzem
Typ W80 – podkładka ślizgowa
Tuleje ślizgowe o podłożu ze zwijanej blachy ze stali niskowęglowej poktytej porowatym spiekiem brązu CuPb10Sn10 (SAE797, ACL F100, GLYCO 66). Powierzcnia ślizgowa ma wytłaczane kieszenie smarowe dla zwiększenia depozytu smaru.
Tuleje bimetaliczne przeznaczone są do pracy przy bardzo dużych obciążeiach i niskiej prędkości liniowej, ruchu zarówno obrotowym, jak i oscyacyjnym. Wymagają wstępnego smarowania i dosmarowywania podczas pracy. Mogą być smarowane zarówno smarami stałymi jak i olejami. Cechuje je duża odporność na ścieranie, niski współczynnik tarcia oraz zwiększona odporność na zatarcia.
Możliwe są również niestandardowe wykonania ze stopów o różnych właściwościach:
• CuPb24Sn4 (45-70HB; 130MPa; 10m/s; μ0,06-0,16; 2,8/10* N/mm2 * m/s)
• CuPb24Sn (40-60HB; 130MPa; 10m/s; μ0,06-0,16; 2,8/10* N/mm2 * m/s)
• CuPb30 (30-45HB; 120MPa; 15m/s; μ0,08-0,16; 2,5/8* N/mm2 * m/s)
• AlSn20Cu (30-40HB; 100MPa; 25m/s; μ0,08-0,17; 6** N/mm2 * m/s)
*- w zależności od rodzaju smarowania (olej lub smar)
**- tylko smaroanie olejowe
Dostępny typoszereg wymiarowy zgodny z normami
ISO 3547 i DIN 1494
Charakterystyka:
Nośność statyczna: ≦150 N/mm2
Nośność dynamiczna: ≦40 N/mm2 (przy Vliniowej poślizgu max 2m/s)
Prędkość poślizgu: ≦ 5m/s smarowanie olejem
Współczynnik tarcia μ0,06 – 0,14 (zależy od rodzaju smarowania)
Dopuszczalne obciążenie dynamiczne 2,8 N/mm2 * m/s dla smarowania smarem
Dopuszczalne obciążenie dynamiczne 10 N/mm2 * m/s dla smarowania olejem
Temperatura pracy -100oC do +(150)250oC w zależności od rodzaju smarowania
Tolerancje:
gniazdo – H7
powierzchnia ślizgowa po montażu – H9
sworzeń – f7-h8
Twardość powierzchni ślizgowej: 70-100HB
Twardość wału: 150-400HB
Chropowatość: Rz ≦ 6,3

GM-F T. Gnieździński, P. Michalak S.C.
ul. Jerzego Szaniawskiego 5
92-617 Łódź
NIP: 7282790719
REGON: 101457997
Telefon: +48 42 648 80 29
Email: biuro@gm-f.pl
Godziny otwarcia:
Poniedziałek – Piątek
8.00 – 16.00